Obchodní podmínky
I. ZÁKLADNÍ ÚDAJE
Dodavatel
3Dárek.cz
se sídlem Šimáčkova 908/17, Holešovice, 170 00 Praha 7
IČ: 07639848
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 304242
Kontaktní údaje:
adresa pro doručování: Šimáčkova 908/17, Holešovice, 170 00 Praha 7
telefonní číslo: 608 963 796
kontaktní e-mail: info@3darek.cz
II. Účel obchodních podmínek
Účelem těchto obchodních podmínek společnosti 3Dárek.cz, je v souladu s ustanoveními
zákona č. č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, upravit vztahy mezi smluvními stranami kupní
smlouvy, kdy na straně prodávajícího je společnost 3Dárek.cz, IČ:07639848, se sídlem,
Šimáčkova 908/17, Holešovice, 170 00 Praha 7, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném
Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 304242a na straně kupujícího, případně
zadavatele, je další právnická nebo fyzická osoba, která může být i v postavení
spotřebitele.
Dle ustanovení §419 OZ je spotřebitelem každý člověk, který mimo rámec své
podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá
smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Právní vztahy prodávajícího a kupujícího
se řídí ustanoveními těchto obchodních podmínek, dále pak ustanoveními zákona č.
89/2012 Sb., Občanský zákoník (dále jen „OZ“) a v případě, že je kupující spotřebitelem i
ustanoveními zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů.
Kupující odesláním své objednávky potvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami
společnosti 3Dárek.cz a reklamačním řádem, a s těmito bez výhrad souhlasí.
Zadavatel vůči Dodavateli prohlašuje a zaručuje, že:
Je vlastníkem všech potřebných autorských práv a patřičných licencí pro výrobu určitých
druhů výrobků na zakázku.
III. Okamžik uzavření kupní smlouvy
Kupní smlouva na zboží nabízené v internetovém obchodě www.3Darek.cz vzniká
v okamžiku, kdy prodávající potvrdí kupujícímu jeho objednávku a stanoví termín dodání
zboží, za toto se považuje i automatizovaný email nebo SMS shrnující objednávku
kupujícího. V případě, že prodávající nemůže dodat objednané zboží do sedmi pracovních
dnů, vyrozumí o tom kupujícího s tím, že navrhne pozdější termín dodání zboží, případně
alternativu zboží. Kupní smlouva v tomto případě vzniká na základě akceptace tohoto
návrhu ze strany kupujícího. Vložení zboží do elektronického košíku a následné odeslání
objednávky se považuje za návrh na uzavření smlouvy adresovaný prodávajícímu.
IV. Náklady na uzavření smlouvy
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro
uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb,
které kupující používá.
V. Objednávka zboží
Na stránkách www.3Darek.cz je k dispozici seznam výrobků s cenami s běžně dodávaným
zbožím. Dodavatel nezaručuje okamžitou dostupnost všech položek zboží. V internetovém
obchodě (e-shopu) vybere zadavatel (zákazník) požadované zboží, řádně vyplní
objednávkový formulář a objednané zboží odešle. Odeslaná objednávka zboží je návrhem
na uzavření kupní smlouvy. Objednávka dále slouží k rezervaci zboží. Potvrzení objednávky
dodavatelem je považováno za uzavření kupní smlouvy. Ceny zboží si může zákazník ověřit
u jednotlivých položek zboží.
VI. Cena zboží
Na stránkách internetového obchodu www.3Darek.cz jsou vždy aktuální a platné ceny.
Ceny jsou konečné, tj. včetně DPH, popř. všech dalších daní a poplatků, které musí
kupující pro získání zboží zaplatit, to se netýká případných poplatků za dopravné, které
vyplývají z aktuálního ceníku dopravy. V případě akčních cen, tyto platí do vyprodání zásob
nebo po dobu časově určenou. Kupující obdrží objednané zboží za cenu platnou v době
objednání. Kupující má možnost se před provedením objednávky seznámit s celkovou
cenou včetně DPH a dalšími poplatky.
VII. Odstoupení od smlouvy
V případě kupní smlouvy, která byla uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na
dálku* (*prostřednictvím elektronické objednávky případně telefonické objednávky) a
kupující je v postavení spotřebitele, má tento právo od této smlouvy odstoupit bez udání
důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta čtrnácti dnů pro odstoupení od smlouvy běží ode dne
následujícího po dni
1. kdy kupující nebo jím určená třetí osoba* (*není tím myšlen dopravce sjednaný
prodávajícím pro přepravu zboží) převezme zboží.
2. v případě smlouvy týkající se různého zboží objednaného spotřebitelem v rámci
jedné objednávky a dodaného zvlášť je rozhodná pro běh lhůty doba, kdy kupující
nebo jím určená třetí osoba* (*není tím myšlen dopravce sjednaný prodávajícím pro
přepravu zboží) převezme poslední dodávku zboží.
3. v případě smlouvy týkající se dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo
částí, je rozhodná pro běh lhůty doba, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba*
(*není tím myšlen dopravce sjednaný prodávajícím pro přepravu zboží) převezme
poslední položku nebo část zboží.
4. v případě smlouvy o pravidelné dodávce zboží po stanovenou dobu, je rozhodná
pro běh lhůty doba, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba* (*není tím myšlen
dopravce sjednaný prodávajícím pro přepravu zboží) převezme první dodávku zboží.
5. v ostatních případech je rozhodnou dobou pro běh lhůty doba, kdy došlo k
uzavření kupní smlouvy.
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující o svém rozhodnutí
odstoupit od této smlouvy informovat prodávající společnost 3.Dárek.cz, IČ 07639848 se
sídlem Šimáčkova 908/17, Holešovice, 170 00 Praha 7, www.3Darek.cz, info@3Darek.cz,
608 963 796, formou jednoznačného prohlášení (např. dopisu zaslaného prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb nebo e-mailu).
Využije-li kupující svého práva odstoupit od smlouvy, považuje se lhůta pro odstoupení
za zachovanou, pokud v jejím průběhu odešle společnost 3Dárek.cz, oznámení,
že od smlouvy odstupuje.
V případě odstoupení kupujícího od smlouvy vrátí tomuto společnost 3Dárek.cz,
bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byla informována o jeho
rozhodnutí odstoupit od smlouvy, všechny platby, které od něj obdržela, včetně nákladů na
dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku kupujícím zvoleného způsobu
dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený společností
3Dárek.cz). Pro vrácení plateb se použije stejný platební prostředek, který kupující použil
pro provedení počáteční transakce, pokud kupující výslovně neurčil jinak.
V případě odstoupení od smlouvy je kupující povinen podle ustanovení §1831 odst. 1 OZ
zaslat nebo předat společnosti 3Dárek.cz bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti
dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které obdržel na základě kupní smlouvy, od které
odstoupil. V případě, že nepředá zboží, které obdržel, případně neprokáže jeho odeslání
společnosti 3Dárek.cz, není tato povinna dle ustanovení §1832 odst. 4 OZ vrátit přijaté
peněžní prostředky. Náklady na vrácení zboží (např. poštovné) v případě odstoupení od
smlouvy nese kupující.
Zboží je kupující povinen zasílat na adresu společnosti 3Dárek.cz, IČ 07639848 se sídlem
Šimáčkova 908/17, Holešovice, 170 00 Praha 7. Zboží zde může kupující rovněž osobně
předat v pracovní dny PO – PÁ od 09:00 hodin do 16:00 hodin. Zboží by měl kupující vrátit
úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního
obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal.
Podle ustanovení §1833 OZ spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty
zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat
s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Ustanovení §1837 OZ upravuje, kdy spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je tomu
například v případě smluv:
- o dodávce zboží, které bylo upraveno nebo vyrobeno podle přání spotřebitele
nebo pro jeho osobu,
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání
nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit.
Pokud zruší objednávku dodavatel, zpravidla uvede důvod, proč není možné objednávku
potvrdit a realizovat. Před odstoupením je ale dodavatel vždy povinen kontaktovat
zákazníka za účelem dohody o dalším postupu.
VIII. Práva z vad dodaného zboží a záruční podmínky
Práva z vad věci se uplatňují u prodávajícího, tj. Společnost 3.Dárek.cz IČ 07639848 se
sídlem Šimáčkova 908/17, Holešovice, 170 00 Praha 7, www.3Darek.cz, info@3Darek.cz,
608 963 796. Záruční podmínky a způsob reklamace je podrobně upraven v reklamačním
řádu společnosti 3Darek.cz. Odpovědnost prodávajícího z titulu vad zboží je upravena
v jednotlivých ustanoveních OZ.
Podle ustanovení §2161 odst. 1 OZ prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí
nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal:
1. má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti,
které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na
povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
2. se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se
věc tohoto druhu obvykle používá,
3. věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li
jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
4. je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
5. věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Podle ustanovení §2165 odst. 1 OZ je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se
vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
Práva, které přísluší kupujícímu z důvodu vad věci, jsou podrobně upraveny zejména
v ustanovení §2099 až 2116 a 2165 až 2174 OZ.
IX. Dodací a přepravní podmínky
Dodací lhůta
Zboží, které má společnost na skladě, se expeduje do 7 pracovních dnů od potvrzení
objednávky. V případě, že objednané zboží nebude na skladě nebo je nebude možné
expedovat do 7 dnů, oznámí prodávající předpokládaný termín dodání nebo nabídne jiný
srovnatelný výrobek. V případě, že objednané zboží není skladem, je lhůta dodání
zpravidla delší, a to do 3-5 týdnů. V tom případě si však vyžádá odsouhlasení kupujícího.
Zboží se považuje za dodané doručením na adresu, kterou zákazník uvedl v objednávce.
Dodání
Přepravce Česká pošta dodá "Balík do ruky", „Balík na poštu“ zpravidla do dvou pracovních
dnů po dni podání. Pokud nebude adresát zastižen, adresátovi zanechá písemnou výzvu
k vyzvednutí zásilky a zásilku uloží na poště.
Převzetí zboží
Zákazník je povinen prohlédnout si zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je
zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, je zákazník za přítomnosti dopravce povinen
zkontrolovat stav zboží, a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození zásilky a
nechat si tuto skutečnost potvrdit dopravcem. Na základě vyhotoveného záznamu bude
zákazníkovi poskytnuta přiměřená sleva nebo dodán nový výrobek. Zákazník má také právo
od smlouvy odstoupit. Na pozdější reklamace způsobené vinou dopravy pak nelze brát
zřetel a budou zamítnuty.
Osobní odběr
Zboží je zákazníkovi v prodejně dodavatele rezervováno po dobu 3 pracovních dnů
od výzvy k odběru zboží. Zákazník má právo si zboží v sídle společnosti dodavatele
před uzavřením kupní smlouvy prohlédnout. V případě osobního odběru zboží v sídle
společnosti dodavatele se kupní smlouva považuje za uzavřenou až zaplacením celé kupní
ceny a převzetím zboží zákazníkem.
Cena poštovného a balného
Objednané zboží posíláme v rámci České republiky Českou poštou (cca 65 Kč). Objednávky
nad 5 000 Kč mají po celé ČR dopravu zdarma. V rámci Slovenské republiky posíláme
objednané zboží přepravní službou PPL (230 Kč). V případě, že zadavatel (kupující) žádá
o způsob placení převodem na bankovní účet, je dodavatel povinen vystavit kupujícímu
na objednané zboží zálohový list, po jehož zaplacení je zákazníkovi zboží odesláno – již
bez dobírky.
Postup v případě nevyzvednutí zásilky
V případě nevyzvednutí zásilky zákazníkem bude v následující objednávce účtováno
poštovné dle aktuálního ceníku dopravy, kterou si zvolil v objednávce. Při opakovaném
nevyzvednutí zásilky bude účtováno 2x poštovné dle aktuálního ceníku a zásilka bude
odeslána pouze v případě zaplacení objednávky předem.
X. Evidence tržeb (EET)
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň
je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line. V případě technického
výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Prodávající vystavuje účtenky dle zákona o evidenci tržeb v elektronické podobě či v
papírové podobě a to v závislosti na zvolené platební metodě a způsobu přepravy.
XI. Ochrana osobních údajů spotřebitele
Informace o ochraně osobních údajů naleznete v samostatném odkazu Osobní údaje.
XII. Cookies
Stránky 3Darek.cz používají k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním těchto stránek s tím souhlasíte. Více o souborech Cookie naleznete v Zásadách o ochraně
osobních údajů.
XIII. Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky jsou platné pro všechny kupní smlouvy uzavírané mezi společností
3Darek.cz, jako prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu www.3Darek.cz
Společnost 3Darek.cz, si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky změnit, kdy případnou
změnu vyhlásí vhodným způsobem na internetových stránkách www.3Darek.cz.
Zákazníci se mohou obrátit se stížností na Českou obchodní inspekci (www.coi.cz), orgán
státního dozoru pro oblast ochrany spotřebitele.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní
inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová
adresa: http://www.coi.cz či je možné spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené
platformy dostupné na adrese: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?
event=main.home.show&lng=CS.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.6.2019.